I dagens globaliserte og digitaliserte samfunn står virksomheter overfor et bredt spekter av potensielle kriser, drevet av geopolitiske forhold, klimarisiko, nasjonale sikkerhetsinteresser og et stadig skiftende regelverk. I tillegg ser vi at håndtering av omdømmerisiko har utviklet seg til å bli en kompleks og uforutsigbar utfordring, i takt med at offentlighetens oppfatning ikke lengre kun formes av tradisjonelle medier.
Vellykket krisehåndtering handler i stor grad om forberedelse. Derfor er det essensielt at virksomhetens styre og ledelse aktivt engasjerer seg i en strategisk tilnærming til risikohåndtering og kriseberedskap. Thommessen bistår styret og toppledelsen med å identifisere, forstå, og ta eierskap til selskapets risikoprofil. Dette gjør organisasjonen bedre rustet til å forutse, forhindre og håndtere potensielle kriser effektivt. Dersom krisen inntreffer, hjelper vi virksomheten med å håndtere det som skjer her og nå – samtidig som vi sikrer at beslutninger tatt under press ikke skaper hindringer for fremtidig verdiskaping.
Thommessen har solid erfaring og spisskompetanse innen krisehåndtering. Vi bistår raskt og effektivt med en rekke tjenester, som vurdering av risikoeksponering, implementering av forebyggende eller skadebegrensende tiltak, og håndtering av situasjonen på både strategisk og operativt nivå. På tvers av firmaet har vi inngående innsikt i en rekke bransjer, regelverk og offentlige organer. Vi har også erfaring fra ulike deler av myndighetsapparatet. Kombinert med kunnskap om klientens virksomhet, kan vi tilby strategiske og målrettede råd for sikkert å navigere gjennom enhver krise.