ThommessenFlow Finn folk
Firmanytt

Thommessens tiltak knyttet til spredningen av koronavirus

DSC0232

Kjære alle klienter og samarbeidspartnere,

Thommessen har benyttet de siste ukene til å forberede oss på en krevende situasjon. Vår prioritet er å ta vare på alle medarbeidere i Thommessen og å intensivere vår innsats, kapasitet og tilgjengelighet for alle våre klienter og samarbeidspartnere.

Basert på utviklingen i spredning av koronavirus, har Thommessen implementert en rekke tiltak. Dette for å ta vare på alle medarbeidere i Thommessen, opprettholde kapasiteten til å bistå våre klienter og ikke minst gi vårt bidrag til samfunnsdugnaden.

  • Fra 13. mars 2020 jobber alle i Thommessen hjemmefra. Vi har nødvendig teknisk infrastruktur på plass. Vi har også etablert digitale samhandlingsverktøy og rutiner for å håndtere dette effektivt, noe som gjør oss i stand til å ta godt vare på alle våre medarbeidere og ivareta vår samlede kapasitet.
  • Vi har delt alle våre ulike kompetansegrupper og støttefunksjoner i to team som ikke skal være i fysisk nærhet av hverandre, hverken i eller utenfor arbeidstiden. Vi intensiverer den telefoniske/digitale kontakten med våre klienter for å øke vår situasjonsforståelse og være tilstede med den bistanden våre klienter trenger akkurat nå.
  • Vi innstiller alle tjenestereiser for Thommessens medarbeidere.
  • I møte med hverandre og klienter bruker vi digitale kommunikasjonskanaler. Vi gjennomfører bare helt nødvendige fysiske møter.
  • Thommessen avlyser alle egne seminarer og arrangementer for klienter, studenter og interne kurs inntil videre. All deltakelse på eksterne arrangementer og seminarer innstilles også.
  • Alle medarbeidere som har vært på reise utenfor Norden må holde seg hjemme i 14 dager etter hjemkomst, selv om de ikke viser symptomer på sykdom. Ved forkjølelsessymptomer varer isoleringen i ytterligere minst 7 dager etter symptomfrihet. Medarbeidere som har nære familiemedlemmer som har vært i områder med utbredt spredning eller som er i karantene må også holde seg hjemme i 14 dager, eller inntil situasjonen for den enkelte er avklart.

Dette er en uforutsigbar tid for alle, og situasjonen endrer seg daglig. Vi opprettholder driften og er opptatt av å være tilstede for våre ansatte og klienter i denne utfordrende perioden.

Kontaktperson